Gamification

Gamification is in opmars. Steeds meer bedrijven zien de meerwaarde van toepassingen van gamification voor hun product of service. Het is een goede manier om u als bedrijf te onderscheiden van uw concurrenten, uw potentiële klanten te vermaken en tegelijkertijd uw marketingdoelstellingen te behalen.

Met gamification worden speltechnieken ingezet om gebruikers tot een bepaald gedrag te laten overgaan. Zodra u immers iets te bieden hebt, zoals een mooie prijs of erkenning, stimuleert u deelname aan het spel. Bovendien worden mensen gemotiveerd om eentonige, makkelijke of vervelende taken uit te voeren. Om een voorbeeld te noemen: kinderen zijn dol op rommel maken, maar opruimen doen ze liever niet. Totdat er een spelletje van wordt maakt: “Wie als eerste zijn Duplo heeft opgeruimd, krijgt een ijsje!”

Gamification past op verschillende manieren in de online strategie. Er zijn dan ook meerdere doelen te bereiken met het aanbieden van een spel. Capital Advertising heeft voor diverse klanten gamification toegepast om op een unieke manier het gestelde doel te bereiken.

Opvallen

Ieder merk wil opvallen. Maar hoe zorgt u ervoor dat uw content niet verdwijnt tussen alle content op Facebook en Instagram? Voor het kledingmerk MIKKY KI. ontwikkelden we een game tijdens Halloween, een periode waar veel bedrijven op anticiperen en dus veel content online aanwezig was. Door MIKKY KI. items te verwerken in een griezelig spel, motiveerden we op succesvolle wijze ruim 12.000 Instagramvolgers om te interacteren met het merk en de producten.

Engagement verhogen

Horlogemerk Invicta beschikte al over een grote fanbase. Door de doelgroep op een speelse manier te betrekken, krijgen zij het gevoel écht een onderdeel van het merk te zijn. In aanloop op de nieuwe Marvel collectie, creëerden we een omgeving waar fans konden stemmen op hun favoriete karakter. Enerzijds gaven we fans een stem en het gevoel dat ze invloed hebben op de nieuwe designs. Anderzijds werden ze beloond door als eerste de collectie te mogen ontdekken. Gamification werd slim ingezet om de betrokkenheid van de fans met het merk te verhogen.

Leads genereren

Niemand geeft graag zijn of haar persoonlijke gegevens als een e-mailadres, geslacht of leeftijd vrij aan een bedrijf. Wanneer een spelelement wordt toegevoegd, verlaagt u deze drempel en maakt u mensen (onbewust) bereid dit te doen. Voor de wereldrecordhouder op de marathon Eliud Kipchoge, onderdeel van het NN Running Team, ontwikkelden we een stemwedstrijd waarbij u kon raden binnen welke tijd Eliud de INEOS 1:59 Challenge zou lopen. Deelnemers maakten daarbij onder meer kans op een door Eliud gesigneerd shirt. Ruim 10.000 fans raadden mee en daarmee werden >10.000 leads gegenereerd.

Gamification bij Capital Advertising

Capital Advertising realiseert gamification voor klanten compleet van concept en uitvoering tot promotie en leadgeneratie. We hebben hiervoor alles onder één dak. Een creatieve studio die zorgt voor een uniek concept en een professioneel design en technische online marketeers die de applicatie from scratch ontwikkelen en vervolgens op slimme wijze promoten via onder meer online advertising en social media.

Ook op een unieke manier leads verzamelen?

Bij Capital Advertising zijn we altijd op zoek naar opvallende manieren om nieuwe potentiële klanten te verzamelen. Bent u zo'n klant en bent u op zoek naar een goed bureau? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking.


Den Bosch

‘s-Hertogenbosch
Rijnstraat 495a
5215 EJ ‘s-Hertogenbosch
073 613 30 30
info@capitaladvertising.nl

Amsterdam

Amsterdam
Barbara Strozzilaan 201
1083 HN Amsterdam
020 760 48 10
info@capitaladvertising.nl