Marketing Automation

E-mail, sms en social media zijn in principe uitstekende platformen voor online marketingcampagnes. Maar de marketeer die lukraak duizenden mails verstuurt, wordt al snel gebrandmerkt als spammer. Gelukkig kan het ook slimmer en persoonlijker. Marketing automation biedt uitkomst.

Wat is marketing automation?

Marketing automation is het versturen van de juiste boodschap naar de juiste doelgroep op het juiste moment, waardoor zij worden ‘gevoed’ en uiteindelijk naar een aankoop worden geleid. Zodra leads hun gegevens achterlaten, begint het. Ze worden geprikkeld door relevante content en binden zich aan uw product, merk of organisatie.

Voor B2B en B2C

Veel B2B-bedrijven maken al gebruik van marketing automation. Marketing automation vergt een gedegen strategie en doordachte implementatie, maar geeft op termijn juist verlichting wanneer leads geautomatiseerd binnenkomen en worden gevoed. Het downloaden van een whitepaper, het bezoeken van een specifieke pagina, of het klikken op een link, dit zijn perfecte voorbeelden van ‘triggers’. De lead wordt geregistreerd en komt in een passende flow terecht.

En niet alleen voor het optimaliseren voor het leadproces bij B2B-klanten is marketing automation zinvol. Ook voor B2C-klanten kan marketing automation een conversieverhogende werking hebben. Op het juiste moment wordt de juiste boodschap aan de juiste doelgroep getoond, bijvoorbeeld via uw webshop. Aan de hand van pop-ups, embedded content of geautomatiseerde e-mails wordt het aantal online conversies aanzienlijk verhoogd.

Klantprofielen

Aan de hand van de juiste software, bouwt u met marketing automation klantprofielen op. Uw online kanalen worden gekoppeld en uw websitebezoekers, volgers en klanten worden in kaart gebracht. Een individueel en accuraat klantprofiel helpt u om uw doelgroep te begrijpen.

Personaliseren

De volgende stap is om deze klantprofielen gepersonaliseerde content toe te sturen. Uitgebreide klantprofielen bieden u de inzichten om persoonlijke gebruikerservaringen te bouwen en gerichte marketingacties te doen. Van een eenvoudig gepersonaliseerde e-mail tot aan volledig geautomatiseerde customer journeys. Uw e-mail open rates stijgen, uw ROAS verbetert en uw marketingteam wordt efficiënter. En daar houdt u onder aan de streep een aanzienlijk verhoogd aantal website- of webshopconversies aan over.

De doelgroep bereiken én raken op de juiste momenten. Het verzamelen van gebruikersdata is van essentieel belang voor zowel B2B als B2C en kan in deze tijd niet ontbreken in uw online marketing strategie. Neem contact op met Capital Advertising om de mogelijkheden van marketing automation voor uw organisatie te bespreken.

Krachtig en efficiënt; ook uw doelgroep bereiken?

Capital Advertising bekijkt graag de mogelijkheden die marketing automation met zich meebrengt specifiek gericht op uw website of webshop. Neem gerust contact met ons op. De koffie staat klaar.


Den Bosch

‘s-Hertogenbosch
Rijnstraat 495a
5215 EJ ‘s-Hertogenbosch
073 613 30 30
info@capitaladvertising.nl

Amsterdam

Amsterdam
Barbara Strozzilaan 201
1083 HN Amsterdam
020 760 48 10
info@capitaladvertising.nl