Meer naamsbekendheid via PSV en Heroes

Anycoin Direct bouwt aan merk met sportpartnerships

De interesse om in cryptovaluta te investeren is de afgelopen jaren enorm gegroeid. Maar hoe doe je dat als de enige crypto die jij kent, de cryptogram in de krant is? Op het platform van Anycoin Direct kun je niet alleen handelen in crypto, maar ook vragen stellen aan experts. Dat maakt Anycoin Direct het meest klantvriendelijke cryptoplatform van Europa.

PSV spelers tijdens een contentdag voor het 10-jarig jubileum van Anycoin Direct
179-628-731-afb-1

Klantvriendelijkste speler
Anycoin Direct werd in 2013 opgericht door drie Nederlandse vrienden. Zij wilden Bitcoin kopen, maar ondanks hun IT-achtergrond bleek dat makkelijker gezegd dan gedaan. Zo kwamen zij op het idee om hun eigen crypto-platform te creëren. Samen bouwden ze Bitplaats, een cryptocurrency exchange met een sterke nadruk op service. Hun platform werd al snel een succes, gewaardeerd om de duidelijke uitleg en snelle, behulpzame ondersteuning bij vragen.

In 2014 besloten de oprichters de naam van hun platform te wijzigen naar Anycoin Direct, met de intentie om de markt uit te breiden naar de rest van Europa. Dit was een schot in de roos. In 2019 had Anycoin Direct maar liefst 400.000 gebruikers en groeide het snel uit tot een van de toonaangevende spelers in de Duitse markt. Het doel om het meest klantvriendelijke cryptoplatform te worden, werd met succes behaald. Dit blijkt wel uit de indrukwekkende verzameling van meer dan 14.000 reviews op Trustpilot, met een gemiddelde beoordeling van 4,5 uit 5 sterren.

Toppositie in het klassement
Hoewel Anycoin Direct diep geworteld is in Nederland en succes heeft geboekt in heel Europa, heeft het nog niet de toppositie bereikt als het gaat om het aantal gebruikers in Nederland. Om dit te veranderen, heeft het bedrijf strategische partnerships gesloten met PSV en Heroes Den Bosch. Sportmarketing heeft zich al jaren bewezen als een effectieve methode om de naamsbekendheid van merken te vergroten. Wanneer je dit combineert met de wereldwijde trend waarin crypto en sport samenkomen, ontstaat er een krachtige synergie.

Partnership PSV
Als een van de grootste Nederlandse voetbalclubs heeft PSV een brede doelgroep. Anycoin Direct maakte hiervan gebruik door zichtbaar te zijn bij wedstrijden. Maar met alleen zichtbaarheid ben je er niet. Om het sponsorship naar een hoger niveau te tillen, werkte Anycoin Direct samen met Capital Sports, het sportlabel van Capital Advertising. Als specialist in sportmarketing hebben we het cryptoplatform geholpen om hun partnership met PSV uit te spelen. Zo werden fans van de voetbalclub ook fans van Anycoin Direct.

Partnership Heroes Den Bosch
Anycoin Direct is sinds seizoen 2021-2022 officieel premium partner van Heroes Den Bosch. De cryptobroker uit Veghel betaalde het sponsorbedrag uit in Bitcoin. Dat maakte Heroes het eerste basketbalteam van Europa met zo’n unieke deal. Fans van Heroes Den Bosch zien Anycoin Direct op diverse plekken tijdens en rondom de wedstrijden van de club. Zo prijkt het logo van de cryptobroker op de officiële wedstrijdshorts van zowel het uit- als thuistenue en juicht het publiek door de aanwezigheid van Anycoin Direct extra hard bij driepunters.

Nauwe samenwerking
Maar ook buiten sportmarketing werkt Capital Advertising nauw samen met de marketeers van Anycoin Direct. Zowel voor online als offline creëren we informatieve en aantrekkelijke marketing- en communicatiematerialen, waarmee we de juiste doelgroep effectief kunnen benaderen. We zijn continu op zoek naar innovatieve toepassingen om de boodschap van Anycoin Direct en de USP's van het cryptoplatform te verspreiden en de betrokkenheid van klanten te verhogen.

Strategie bespreken?

Je bent welkom op Visma - Lease a Bike Service Course

Ook in ons portfolio

Nog meer succesverhalen

Miss Piggy met Invicta horloge

Invicta & Disney

Invicta heeft een samenwerking met Disney. Dit biedt onder andere de mogelijkheid om verschillende horlogelijnen met bekende Disney characters op de markt te brengen. Een van die lijnen is gebaseerd op The Muppets, met onder andere Miss Piggy.

Campagnebeeld glycine piloot

Glycine

Capital Advertising heeft een reputatie opgebouwd in campagnes voor horlogemerken. Niet verwonderlijk dus dat begin 2017 ook het Zwitserse Glycine zich bij ons bureau meldde. Een fameus merk, dat absoluut wat nieuwe energie kon gebruiken.

Abri Heineken

Heineken

Bij Heineken is men nooit vergeten dat de essentie van kwaliteit niet wordt gemeten in de grootte van het merk, maar in de verfrissende smaaksensatie van het bier. Het houdt vast aan de visie van Gerard Adriaan Heineken, waarin kwaliteit, perfectie en verfrissing centraal staan.

Wielerteam Plantur-Pura

Trespa International

De kernwoorden van Trespa, met name drive en passie, vonden we terug in de sponsoring van wielerteam Plantur-Pura. De associatie met dit team vergrootte direct de merkbekendheid. Maar Trespa International streefde naar meer.