NN Running Team | King's Week

In een jaar waarin vrijwel alle atletiekwedstrijden werden gecanceld vormde de London Marathon een absoluut hoogtepunt op de kalender. De grootste marathonlopers van de 21e eeuw Eliud Kipchoge en Kenenisa Bekele, leden van NN Running Team, namen beiden deel. Het was een unieke gebeurtenis. Een atleet loopt slechts twee marathons per jaar. Bij een overvolle kalender is de kans klein dat de grootste rivalen elkaar treffen. Door het uitgedunde programma stonden dit keer beide koningen oog in oog in Londen.

Regerend Olympisch Kampioen Eliud Kipchoge is houder van het officiële wereldrecord, 2:01:39 gelopen in Berlijn 2018. Tot London 2020 nam hij deel aan 12 marathons. Hij schreef er maar liefst 11 op zijn palmares en werd één keer tweede. In oktober 2019 liep de Keniaanse atleet in Wenen als eerste de marathonafstand binnen de 2 uur. De tijd van 1:59:40 wordt echter niet erkend als wereldrecord, omdat de recordpoging geen officiële wedstrijd was. 

Het persoonlijke record van Kenenisa Bekele is slechts 2 seconden langzamer dan dat van Kipchoge, 2:01:41 in Berlijn 2019. Naast successen op de marathon (winnaar Parijs en 2x winst in Berlijn) is de Ethiopische atleet van NN Running Team elfvoudig Wereldkampioen veldlopen, vijfvoudig Wereldkampioen op de baan (4x 10.000 meter en 1x 5.000 meter) en won hij drie keer een gouden medaille op de Olympische Spelen (2x 10.000 meter en 1x 5.000 meter).

Capital Advertising verzorgde de campagne om de clash tussen deze giganten onder de aandacht van de atletiekliefhebber te brengen. We kozen voor het thema Kings Crossing (met knipoog naar Kings Cross in London) en brachten alle activiteiten van de twee lopers voorafgaand aan London Marathon uitgebreid in beeld. Bovendien verzorgden we het bruggetje naar de 10.000 meter van Valencia, die 3 dagen na London Marathon werd gelopen en waar het Oegandese supertalent van NN Running Team Joshua Cheptegei een poging zou doen om een nieuw wereldrecord te lopen. Dit totaalconcept werd gepromoot onder de naam King’s Week.

Alle social kanalen werden ingezet. Na de marathon werd toewerkt naar de live-uitzending van de wereldrecordpoging van Cheptegei op de 10.000 meter in Valencia. Kipchoge en Kenenisa haalden niet hun gebruikelijke niveau, maar Cheptegei verlegde zijn grenzen met een spectaculair wereldrecord. Tienduizenden liefhebbers volgden zijn race live via het Youtube-kanaal van NN Running Team en bleven ook daarna verbonden door zich te abonneren of ze te volgen op social media. Zo kunnen ook toekomstige wedstrijden en recordpogingen, en natuurlijk het team en de sponsoren, rekenen op een nog grotere exposure. King's Week werd een groot succes.

Spreekt ons werk voor NN Running Team u aan?

Bij Capital Advertising zijn we altijd op zoek naar leuke nieuwe klanten. Mensen die doelen willen halen en onze inbreng waarderen. Bent u zo'n klant en bent u op zoek naar een goed bureau? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking.


Den Bosch

‘s-Hertogenbosch
Rijnstraat 495a
5215 EJ ‘s-Hertogenbosch
073 613 30 30
info@capitaladvertising.nl

Amsterdam

Amsterdam
Barbara Strozzilaan 201
1083 HN Amsterdam
020 760 48 10
info@capitaladvertising.nl