Compleet nieuwe merkidentiteit

Sprankelend imago als inspiratie voor upgrade huisstijl

Neem een belasting- en notariskantoor. En maak het anders dan alle anderen. Taxperience uit Den Bosch is al jaren niet zo standaard. Het team van Capital Advertising gaf ze een huisstijl die bij die uitstraling past. Met iconische figuren, sprekende kleuren en een nieuwe pay-off.

Don’t act standard. Set the standard.
Laten we beginnen bij die nieuwe pay-off: Don’t act standard. Set the standard. Een combinatie van de eerdere slogan ‘niet zo standaard’ en de ambitie van Taxperience om het beter te doen dan alle anderen in de branche. Oftewel: om zich niet aan de standaard te houden, maar om zelf een nieuwe standaard neer te zetten.

Tax foto2-1
Tax 22004 Fotografie selectie
Tax foto-1

Wie het kantoor van Taxperience binnenstapt, ziet dat dit niet zomaar een uitspraak is. Het is een belofte. Met kunst aan de muur, een beeld van een aap midden in het kantoor en een team dat bereid is om altijd een stap extra te zetten, laat de Bossche taxorganisatie zien dat ze echt anders zijn dan hun branchegenoten.

Abstract maar herkenbaar
Het sprankelende imago van Taxperience vormde de inspiratie voor de nieuwe huisstijl. Voor de ontwikkeling ervan ging het team van Capital Advertising op zoek naar een beeld dat alles zegt, maar dat doet op een impliciete en subtiele manier. Zo ontstond een concept waarin kernkwaliteiten van Taxperience – bijvoorbeeld innovatie, creativiteit en betrokkenheid – gekoppeld zijn aan kenmerkende figuren uit de wereldgeschiedenis.

Vijftien iconen vonden hun weg naar de tekentafel. Doel was om de mensen herkenbaar te maken, zonder hun portret te gebruiken. We kennen allemaal het haar van Albert Einstein, de snor van Salvador Dali en de coltrui van Steve Jobs. Deze kenmerken komen terug in de kleurrijke en abstracte beelden, die impliciet alles vertellen over waar Taxperience voor staat.

Huisstijl in huis
Dankzij de abstractie konden we de beelden ook doorvertalen naar andere communicatiemiddelen. Inmiddels zijn ze overal in het kantoor van Taxperience te vinden: in het trapportaal, op de onderzetters en op de mappen. En op de visitekaartjes van medewerkers. Leuk detail: zij mochten zelf kiezen wie ze op hun kaartje wilden. Zo heeft iedereen een uniek exemplaar én kunnen ze bij een eerste kennismaking meteen een verhaal vertellen over de persoon die ze bewonderen.

Ook op reis gaan de iconen mee, en wel op herkenbare trolleys. Het uitdelen daarvan leverde nog een gezonde onderlinge competitie op tussen medewerkers. Sommige Taxperiencers waren zo’n groot fan, dat ze bijna niet konden wachten tot het officiële uitdeelmoment. Wij hopen natuurlijk dat de kleurrijke figuren ook op zakenreis (of vakantie) inspiratie gaan brengen.

Spreekt ons werk voor Taxperience je aan?

Neem contact op voor
een kennismaking

Ook in ons portfolio

Nog meer succesverhalen

Campagnebeeld S. Coifman

S. Coifman

In 1906 perfectioneerde Simon Coifman zijn eerste horloge-uurwerk in Chiasso, Zwitserland. Een jaar later begon hij tijdinstrumenten te vervaardigen voor metaalbewerkers, steenhouwers, kopersmeden en andere lokale ambachtslieden.

Campagnebeeld TechnoMarine Ibiza zonnen op dek jacht

TechnoMarine

In 2015 benaderde het prestigieuze Zwitserse horlogemerk TechnoMarine ons voor een grootschalige wereldwijde relaunch. De uitdaging was duidelijk: het merk had behoefte aan een nieuwe identiteit en een krachtige wereldwijde campagne.

Wielrenners Shimano

Shimano

Met volle snelheid zijn wij enkele jaren geleden aan de slag gegaan voor Shimano. Onze focus lag specifiek op Team Sunweb, het voormalige thuis van Giro-winnaar Tom Dumoulin en het team waarvan Shimano bijna 15 jaar lang een van de titelsponsoren was.

Hoodies MIKKY KI.

MIKKY KI.

Vanaf de introductie in 2019 is Capital Advertising actief betrokken bij het kledingmerk MIKKY KI.. Samen met Mikky keken we naar de identiteit en positionering van het merk, om vervolgens via verschillende kanalen te laten zien waar MIKKY KI. voor staat.