Sinds medio 2017 is Capital Advertising als partner verbonden aan schaatsploeg Team Jumbo-Visma. We zijn verantwoordelijk voor het optimaliseren van de social media rondom de ploeg. Binnen enkele maanden is het engagement enorm toegenomen en de fanbase verdubbeld. De communicatiekracht van het team is hierdoor versterkt, waardoor een grotere groep liefhebbers de verrichtingen van de schaatsers kan volgen. Dit biedt de ploeg én de sponsoren nog meer exposure.
Capital Advertising heeft veel ervaring met het verzorgen van de social media voor sportploegen en individuele sporters. Naast het partnership met de schaatsploeg is het bureau verbonden aan de wielerploeg van Jumbo-Visma (waaronder Steven Kruijswijk, Primoz Roglic, Dylan Groenewegen en Robert Gesink), NN Running Team (waaronder Olympisch kampioen en wereldrecordhouder marathon Eliud Kipchoge) en (spelers van) PSV en Ajax.
Enkele weken voor aanvang van de Olympische Spelen in Pyeongchang hebben Team Jumbo-Visma en Capital Advertising de samenwerkingsovereenkomst verlengd. Met toppers als Sven Kramer, Kjeld Nuis, Jan Smeekens, Patrick Roest, Antoinette de Jong en Carlijn Achtereekte heeft de ploeg op diverse fronten favorieten in de gelederen voor eremetaal. En door de huidige samenwerking is het team ook op online vlak op Olympisch niveau. Lees meer op: www.teamjumbovisma.nl.