Een goed idee? Daar helpen wij u mee

Het weer wordt extremer. In onze eigen provincie Noord-Brabant hebben we steeds meer te maken met wateroverlast in tijden van zware neerslag, maar ook met verdroging tijdens hittegolven. Daarom is het van groot belang dat we met elkaar meer regenwater vasthouden. Groene initiatieven zoals groene daken, groene gevels en regentonnen helpen daarbij.

Om deze groene initiatieven te stimuleren, heeft waterschap Aa en Maas een nieuwe subsidieregeling in het leven geroepen: de subsidie voor klimaatbestendige maatregelen. Inwoners die een groen initiatief aandragen in de bebouwde omgeving, kunnen tot 30% - en enkele uitzonderingen tot wel 45% - subsidie ontvangen. Een groenere, koelere, schonere en ook gewoon leukere leefomgeving voor iedereen binnen het gebied van waterschap Aa en Maas.

De subsidieregeling stond als een paal boven water, maar er werd nog niet veel gebruik van gemaakt. Inwoners waren onvoldoende bekend met de subsidie en moesten dus worden geïnformeerd, maar ook geïnspireerd. Niet iedere inwoner heeft namelijk de intentie om groene initiatieven te ontplooien, maar door het bieden van een goede subsidie én inspirerende voorbeelden van initiatieven, kan die intentie wel ontstaan.

Online subsidiecampagne

Een goed idee? Daar helpen wij u mee. Capital Advertising werd ingeschakeld en ontwikkelde een aansprekend campagneconcept. Deze bestond uit diverse kreten met een pakkende tone of voice, vormgegeven in een design dat elementen van de kenmerkende huisstijl van waterschap Aa en Maas bevat – maar toch zodanig onderscheidend is, dat het opvalt in advertenties en andere campagne-uitingen.

In deze eerste fase van de online campagne richtten we ons op hoveniers en wijk- en dorpsraden: doelgroepen die inwoners kunnen faciliteren in het ontplooien van groene initiatieven. In deze fase werd namelijk veel waarde gehecht aan samenwerking: groene initiatieven dienden samen met een andere partij te worden opgezet om in aanmerking te komen voor de subsidie.

De campagneconcepten werden doorvertaald naar een online informatieflyer, display en social advertenties en e-maildesigns. We prikten middenin beide doelgroepen aan de hand van e-mailmarketing, Google Advertising en LinkedIn Advertising.

Goede zaken met groene daken

Alle campagnemiddelen verwezen naar één landingspagina met alle concrete informatie rondom de subsidie en voorbeelden van groene initiatieven. Door het bieden van twee Call-To-Actions - het downloaden van de informatieflyer of het direct aanvragen van de subsidie - konden de mensen die eerst meer informatie wilden opvragen en die direct de subsidie wilden aanvragen, worden onderscheiden. Op deze manier werd de meetbaarheid van de online campagne gewaarborgd.

Met mooie resultaten als gevolg. Zo werden de diverse advertenties ruim 3 miljoen keer vertoond, ontvingen we ruim 11.000 bezoeken op de landingspagina én, het belangrijkste resultaat, ontving waterschap Aa en Maas in 2020 bijna 11 keer zoveel aanvragen als in 2019 voor de subsidie klimaatbestendige maatregelen.

En we laten er geen gras over groeien. De campagne krijgt in het voorjaar van 2021 een vervolg. Dit keer zijn de inwoners zelf aan de beurt en wordt LinkedIn Advertising vervangen door Facebook Advertising. Met nieuwe advertenties, waarin fotografie een grote rol speelt, informeren en inspireren we de inwoners over de subsidieregeling van waterschap Aa en Maas. Op naar nog mooiere resultaten!

Ook scoren met een mooie campagne?

Bij Capital Advertising zijn we altijd op zoek naar leuke nieuwe klanten. Mensen die doelen willen halen en onze inbreng waarderen. Bent u zo'n klant en bent u op zoek naar een goed bureau? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking.


Den Bosch

‘s-Hertogenbosch
Het Zuiderkruis 23b
5215 MV ‘s-Hertogenbosch
073 613 30 30
info@capitaladvertising.nl

Amsterdam

Amsterdam
Barbara Strozzilaan 201
1083 HN Amsterdam
020 760 48 10
info@capitaladvertising.nl